Repertoire

Pre-selection

Playing time: 20-25 minutes

Repertoire:

  • one Liszt etude
  • one Liszt piano composition chosen by the performer
  • one of J. S. Bach’s fugues or one movement of a classical sonata

The Liszt works played in the pre-selection can be repeated as the chosen/freely chosen compositions.

First round

Playing time: 30 minutes

A) Competitors are to choose two of the following compositions:

Études d’exécution transcendante, R. 2/b; S. 139

  • No. 2 Allegro molto
  • No. 4 Mazeppa
  • No. 5 Feux follets
  • No. 8 Wilde Jagd
  • No. 9 Ricordanza
  • No. 10 Allegro agitato molto
  • No. 11 Harmonies du soir
  • No. 12 Chasse-neige

Grandes études de Paganini, R. 3/b; S. 141

  • No. 3 La Campanella. Allegretto,
  • No. 6 Quasi Presto, 2 Konzertetüden, S. 145 No. 1 Waldesrauschen,
  • No. 2. Gnomenreigen,

2 Konzertetüden, S. 145 

  • No. 1 Waldesrauschen,
  • No. 2. Gnomenreigen,

B) Freely chosen original Liszt works and/or transcripts, paraphrases for the remaining competition time, with the exception of Liszt etudes.

The composition performed shouldn’t be repeated as the chosen/freely chosen work in subsequent rounds of the competition.

Second round – 50 minutes per contestant

Playing time: 50 minutes

The compositions should be performed in the order of their announcement: A-B-C-D

A) One of the opera paraphrases listed below:

  • Réminiscences de Don Juan de Mozart, R. 288; S. 418
  • Réminiscenes de Norma [Bellini], R. 133; S. 394
  • Miserere du Trovatore S.433 (Verdi)
  • Rigoletto Paraphrase de Concert (Verdi) S. 434
  • Ouvertüre zu R. Wagners Tannhäuser (Wagner) S. 442
  • Isoldens Liebestod aus Tristan und Isolde (Wagner) S. 447
  • La muetta de Portici [Auber], S. 386
  • La Valse de l’opera “Faust” [Gounod], S. 407
  • Saint-Saens-Liszt: Dance Macabre S.555 (original version)

B) One of the works listed below:

  • Any piece from Années de pèlerinage
  • Any piece from the Hungarian Rhapsodies, S.244, R.106 (1-19)
  • Polonaise, S. 223/2
  • Fantasy and Fugue on the Theme B-A-C-H R. 22; S. 529
  • Grand galop chromatique S. 219
  • Mephisto Walzer Episoden aus Lenaus Faust. Tanz in der Dorfschenke S. 514
  • Rhapsodie espagnole R. 90; S. 254
  • Grosses Konzertsolo S.176

C) One of the Cziffra transcriptions listed below:

  • Brahms-Cziffra: Hungarian Dances (1-21)
  • Strauss-Cziffra: Tritsch Tratsch polka
  • Strauss-Cziffra: The Blue Danube op. 314 paraphrase
  • Korsakov-Cziffra: Flight of the Bumblebee
  • Vecsey-Cziffra: Valse triste
  • Rossini-Cziffra: William Tell Overture
  • Cziffra: Rumanian Gypsy Fantasia

D) One work chosen from the repertoire of rounds (A-B-C) in the remaining time of the round.

Third round – Semi-final

Mandatory composition:

  • Sonata in B minor R. 21; S. 178

Forth round – Final

The contestant must know two from the following compositions, out of which the jury will choose the one to be performed in the final.

  • Concerto No. 1. in E flat major R. 455; S. 12
  • Concerto No. 2 in A major R. 456; S. 125
  • Totentanz – Danse macabre R. 457; S. 126

All works must be performed from memory.

 filh.banner_Rajztábla 1 másolat 2

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás